אחרי מנוע החיפוש גוגל, יוטיוב נחשב למנוע החיפוש הגדול והמשמעותי ביותר בעולם.
למעשה, עסקים המשקיעים בפתיחה, תחזוקה שוטפת וקידום סרטונים ביוטיוב (בין אם סרטי תדמית או סרטונים אחרים) מגדילים את החשיפה לעסק מצד אחד ומשפרים את המיקומים שלהם לגבי מילות מפתח ספציפיות מהצד השני. יוטיוב נחשב לאתר השני הנצפה ביותר אחרי גוגל ולכן כמות האנשים הפוטנציאליים שיכולים להגיע לערוץ היוטיוב שלנו או אפילו לסרטון אחד שפרסמנו היא אדירה עד בלתי נתפסת. אז מהם המדדים המשפיעים על קידום סרטונים ביוטיוב?
1. כמות הנרשמים בערוץ היוטיב
ככל שיותר גולשים נרשמים לערוץ היוטיוב שלכם, כך למעשה תהליך הקידום עולה שלב.
2. זמן השהייה הממוצע בצפייה בסרטון
ככל הגולשים נמצאים יותר זמן בתוך הסרטון וצופים בו, הדבר משפיע על הקידום. זו הסיבה שחשוב להשקיע בסרטונים איכותיים, מקוריים ומעניינים המעניקים ערך מוסף לגולש, ממש כמו בתוכן לתוך האתר שלנו.
3. תגיות
יש מגוון של תגיות, כותרות ותיאורים שמסייעים בתהליך הקידום של הערוץ באופן כללי ושל הסרטונים עצמם באופן ספציפי. חשוב להבין שכל סרטון ביוטיוב הוא עמוד HTML ולכן חשוב לשים לב לנושא התגיות.
• תג TITLE – מאד משפיע על קידום הסרטון על מילות מפתח מסוימות.
• Meta Description – זהה לתיאור הסרטון. שימו לב כי התיאור מוצג באופן מלא ואינו מתאים את עצמו לאותה כמות תווים שמנוע החיפוש של גוגל קורא.
• Keywords – מורכב מרשימה של מילות מפתח אותן הגדרנו מראש עבור הסרטון.
• כותרת H1 – כמו השם של הסרטון.
• H2 והלאה – לא נמצאות בעמוד.
4. אינטראקציה עם הסרטון
מספר הצפיות, התגובות השונות מהצופים, סימון כסרט אהוב, שיתופים – אלה ועוד מציגים ליוטיוב לגבי רמת הפופולאריות של הסרטון.
5. כמה ארוך הסרטון?
בעוד סרטון קצר ייחשב ללא מספיק איכותי ומושקע, סרטון ארוך נחשב לאיכותי וזוכה לנקודות זכות בתהליך הקידום. חשוב להבין כי מדובר בקריטריון אחד מתוך רבים אבל בגדול ההמלצה היא לשלב סרטונים בממוצע של 10-16 דקות לסרטון
6. קישורים לסרטון
גם קישורים המפנים לסרטון משפיעים על הקידום שלו – בדומה לקידום של אתר רגיל. להשיג קישורים זאת לרוב עבודה די סיזיפית – אבל ניתן להיעזר בשירות של בניית קישורים בתשלום לצורך העניין.
מדוע שווה להשקיע בהפקת סרטונים?
עוד ועוד אנשים צורכים תוכן דרך הוידיאו מדי יום. נסו לספור ביום כמה סרטונים אתם רואים. למעשה, לאנשים אין את הזמן או הסבלנות לקרוא תכנים ארוכים ולכן הם כן אוהבים לצרוך וידיאו. זה קל, זה נוח, זה מעניין והרבה פעמים זה פשוט מצחיק. בנוסף, מבחינה קידומית גם גוגל וגם הרשת החברתית פייסבוק מצ‘פרים סרטונים ישירות בתוצאות הקידום האורגניות. במידה ואין לכם זמן לעשות את זה – ניתן להיעזר בשירות של חברה לקידום אורגני בגוגל.
פייסבוק באופן אוטומטי מגדילה את רמת החשיפה האורגנית של סרטוני וידיאו הנמצאים בתוך הרשת החברתית עצמה. דבר נוסף שבגללו שווה להשקיע את הזמן בהפקת סרטונים וממש לא צריך מצלמה או ציוד סאונד מקצועי בשביל זה הוא שאפשר להכניס ולשלב בסרטון אחד כמות מאוד גדולה של מידע בזמן קצר יחסית.
קראו על –