כמעט כל בית עסק עושה שימוש בפלטפורמות דיגיטליות שונות לטובת העברת מסרים – ללקוחות קיימים וללקוחות פוטנציאלים. לצד סרטונים שיווקיים וסרטי תדמית, ישנו סרט נוסף המשרת לא מעט בתי עסק ובטח שלא מעט משתמשים ולקוחות: סרטי הסבר.
הפקת סרטי הסברה נועדו למטרה ברורה: להעניק לצופה את המידע בו הוא דורש.
סרטי הסבר יכולים להיות סרטים המלווים מוצרים שונים, שירותים שונים והדרכות המיועדות לצוותי עובדים.
כל סרטון הסברה חייב להיות מבוסס על כמה חוקים עיקריים, ועם היצמדות אליהם ניתן להעביר את המסרים בצורה בהירה וממוקדת לקהל הרלוונטי.
דגשים להפקת סרטון הסברה איכותי
העבודה המקדימה: איסוף האינפורמציה
המון פעמים מבקשים בעלי עסקים שונים להעביר מידע לקהל הלקוחות באמצעות סרטי הסבר.
הדוגמא שניתן לתת במקרים כאלו היא הדרכה לגבי מערך שירות חדש הניתן באמצעות האינטרנט לדוגמא.
ישנן לא מעט חברות בשוק כיום המעלות לאתר הבית שלהן סרטון המיועד לקהל הלקוחות, כאשר לאורך סרטון הסברה ישנן מעין "הוראות הפעלה" המשרתות את הצופים לטובת תפעול שירות או מוצר.
בכדי שסרטי הסברה אכן יהיה בהיר ובכדי למנף את הסיכויים כי הצופים לא יצטרכו לשאול כל שאלה לאחר הצפייה בסרטון, ההסברה חשוב לבצע עבודת הכנה יסודית.
הדרך להפקת סרטי הסברה היא באמצעות כתיבת תסריט שמעניק מעין מתווה כללי לסרט ההסבר.
הדגש בסרטונים אלו הוא מסר ממוקד, ברור, ענייני וקצר.
לתקשר את המסרים לקהל יעד ספציפי
העובדה כי מדובר על סרטי הסברה ולא על סרט תדמית לדוגמא, לא אומרת כי לא צריך להתאים את התכנים ואת השפה לקהל היעד.
- להיפך: ככל שהתכנים יהיו ממוקדים יותר לקהל היעד, כך סביר כי הסרט יצבור אהדה והוא גם יהיה מובן יותר לקהל הצופים.
- איך מתקשרים מסרים באמצעות סרטי הסבר? באמצעות האריזה העיצובית, השפה המילולית ואפילו פס הקול המלווה את הסרטון.
- כידוע, קהל היעד יכול להיות תלמידי בית ספר תיכון, סטודנטים באוניברסיטה וגם בני הגיל השלישי. כל אחד מהקהלים מדבר בשפה שונה, והאתגר הגדול הוא להתאים את השפה לקהל שעתיד לצפות בסרט.
השקעה בסרטי הסברה – עד כמה צריך להשקיע?
לכל מילה שאליה מצטרפת גם המילה "שיווקי", נדמה כי ישנה מעין עליונות.
בפועל, עליכם להשקיע לא רק בחומרים השיווקיים שהמון פעמים הם אלו המושכים אליכם קהלים נוספים, אלא שנדרשת השקעה מצדכם גם בכל הקשור למערך השירותים שאתם נותנים, בין היתר עם סרטי הסברה.
סרטון הסברה מתפקד כשגריר שלכם ברשת, כך שהוא במידה רבה הפנים שלכם.
על כן, השקיעו באיכות וברמת הגימור של הסרט, וזכרו כי גם כלי זה מעצב את דמותכם בעייני הצופים.
סרטון הסברה באיכות נמוכה יותר יפגעו בשם ובמוניטין שסביר כי עבדתם עליהם קשה מאד, בעוד סרטון הסברה ממוקד, ענייני וכזה הקולע בול אל קהל היעד שלו, יתמוך את המותג שלכם ויעשה עבורכם עבודה נפלאה ברחבי הרשת.
משמרים את נראות המותג, גם עם סרטי הסבר
כעסק, הדבר הטוב ביותר שתוכלו לייחל לו הוא שהקהל שלכם ולא רק הוא, יזהה אתכם על פי הצבעים שלכם, הסמלים שלכם והלוגו שלכם.
גם עם הפקת סרטי הסברה, חשוב מאד לשמור על הקו האחיד של המותג שלכם.
המשמעות היא שחשוב להמשיך ולהשתמש באותם הצבעים, באותה השפה ולהמשיך לשלב את הלוגו שבסופו של דבר נכנס אל תודעת הצופים.
המיתוג העסקי שלכם צריך להיות נוכח בכל פעילות ובכל מוצר שעליו אתם חתומים – גם אם יעד סרט ההסבר הוא לטובת שימוש פנימי של חברות.
